- Tue Jul 08, 2025 11:14 am
#5722
ZAKON O POZORIŠNOJ DJELATNOSTI TK
"Sl. novine Tuzlanskog kantona", br. 10/2025
Propis
Verzija
POGLAVLjE I - OSNOVNE ODREDBE
Član 1
(Predmet zakona)
Ovim zakonom se uređuje pozorišna djelatnost kao dio kulturnih i umjetničkih vrijednosti na području Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Kanton) nosioci pozorišne djelatnosti, uslovi za obavljanje pozorišne djelatnosti, osnivanje i rad pozorišta kao ustanove, organizacija i opšti akti pozorišta kao ustanove, status pozorišnih umjetnika i drugih djelatnika zaposlenih u pozorištu kao ustanovi, status pozorišta u sastavu ustanova kulture, nadzor nad obavljanjem pozorišne djelatnosti te druga pitanja od značaja za pozorišnu djelatnost.
Član 2
(Gramatička terminologija)
Gramatička terminologija korišćenja muškog i ženskog roda za pojmove u ovom zakonu, podrazumijeva oba roda.
Član 3
(Značenje pojmova)
(1) Pojmovi upotrijebljeni u ovom zakonu imaju sljedeće značenje:
a) Pozorišna djelatnost, u smislu ovog zakona, obuhvata pretprodukciju, produkciju i postprodukciju pozorišnih, dramskih, scenskih, dramsko - pedagoških, operskih, baletskih, plesnih, muzičko-scenskih, muzičkih, lutkarskih, izvedbenih, animatorskih i drugih sintetskih oblika scensko-umjetničkih djela koja uključuju pozorišne umjetnike, glumce/izvođače, izvođenje scenskih djela, scenski prostor, pozorišni sadržaj i prisustvo publike.
b) Nosioci pozorišne djelatnosti mogu biti pravna lica registrovana za obavljanje pozorišne djelatnosti u vidu pozorišta kao samostalne ustanove, udruženja građana, obrazovne ustanove i pozorišta u sastavu ustanove kulture i fizička lica koja su stekla status samostalnog umjetnika u skladu sa Zakonom o kulturi ("Službene novine Tuzlanskog kantona", broj: 22/21).
c) Pozorište je samostalna ustanova koja profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost, koja je slobodna u svom stvaralačkom djelovanju i samostalna u sastavljanju i stvaranju programa i repertoara kojim se afirmišu kulturne, umjetničke, društvene, odgojne, obrazovne, informativne, opšte ljudske i univerzalne civilizacijske vrijednosti i promoviše kulturno naslijeđe Kantona i Bosne i Hercegovine.
d) Udruženje građana, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je udruženje registrovano za obavljanje pozorišne djelatnosti koje pozorišnu djelatnost obavlja amaterski i koje je samostalno u sastavljanju i stvaranju programa i repertoara kojim se afirmiše i promoviše pozorišna djelatnost.
e) Obrazovna ustanova, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je visokoškolska ustanova i ustanova srednjeg obrazovanja koja u okviru svojih nastavnih planova i programa realizuje programe obrazovanja u oblasti pozorišne djelatnosti i u okviru registrovane djelatnosti obavlja i pozorišnu djelatnost.
f) Pozorište u sastavu ustanove kulture je dio ili organizaciona jedinica ustanove kulture u okviru koje se obavlja pozorišna djelatnost i nije samostalan pravni subjekt.
g) Samostalni umjetnik, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je fizičko lice koje je steklo status samostalnog umjetnika u skladu sa Zakonom o kulturi, profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost u vidu jedinog zanimanja i ostvaruje prihode samostalnim radom u istoj.
h) Proces pretprodukcije podrazumijeva sve aktivnosti pretpripreme scenskog djela (izbor i/ili pisanje dramskog teksta, izbor reditelja, saradnika na organizaciji i produkciji, inspicijenta, glumaca/ izvođača, lektora, suflera, scenografa, kostimografa, koreografa, korepetitora, tehničara i drugih saradnika, te obezbjeđenje neophodnih prostornih, tehničkih, administrativnih, ljudskih i finansijskih resursa za produkciju scenskog djela i sl).
i) Produkcija podrazumijeva aktivnosti proizvodnje scenskog djela (realizaciju čitaćih, mizanscen, tehničkih i generalnih proba, osmišljavanje skica i izradu kostima i scenografije, dizajn i postavku tona i zvuka, komponovanje/obradu muzike, postavku plesnih koreografija i scenskog pokreta, dizajniranje i izrada promotivnih materijala, realizaciju medijske kampanje, organizaciju publike, izvedbu premijernog i prvog repriznog izvođenja scenskog djela i sl).
j) Postprodukciju čine sve aktivnosti koje se odnose na izvedbu i život scenskog djela (reprizna izvođenja, gostovanja, učešće na festivalima, snimanje, arhiviranje, tv emitovanje scenskog djela, izložbe fotografija, kostima, rekvizite i pozorišnih plakata, drugi oblici audiovizuelne umjetnosti i sl.).
k) Scensko djelo obuhvata umjetničko djelo nastalo u formi klasičnog, ambijentalnog ili primijenjenog pozorišta i drame namijenjeno za sve uzraste publike.
l) Programska orijentacija obuhvata mjere i aktivnosti stvaralačkog djelovanja pozorišta.
m) Repertoar podrazumijeva plan prikazivanja scenskih djela koja se u pozorištu prikazuju u određenom vremenskom periodu s istaknutim nazivom scenskog djela, žanrom, autorima, izvođačima, dužini trajanja izvedbe i naznakom preporučenog uzrasta publike.
n) Pozorišna sezona je vremenski period u okviru kojeg se realizuju repertoarska izvođenja i program rada pozorišta.
POGLAVLjE II - NOSIOCI POZORIŠNE DJELATNOSTI
Član 4
(Nosioci pozorišne djelatnosti)
Nosioci pozorišne djelatnosti mogu biti:
a) Pozorište,
b) Udruženje građana,
c) Obrazovna ustanova,
d) Pozorište u sastavu ustanove kulture,
e) Samostalni umjetnik.
Član 5
(Pozorište)
(1) Pozorište može osnovati domaće i strano pravno i fizičko lice u svim oblicima svojine u skladu sa Zakonom o ustanovama ("Službeni list RBiH", br. 6/92, 8/93 i 13/94) za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti, stalnu produkciju i izvođenje scenskih djela (u daljem tekstu: Pozorište).
(2) Pozorište može zajednički osnovati više osnivača, u kom slučaju se međusobna prava i obaveze suosnivača uređuju međusobnim ugovorom.
(3) Pozorište se, pored upisa u sudski registar, u skladu sa članom 27. Zakona o kulturi dužno upisati u Registar pravnih lica u oblasti kulture (u daljem tekstu: Registar) koji vodi Ministarstvo za kulturu, sport i mlade Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Ministarstvo).
(4) Pozorište ne može početi sa obavljanjem pozorišne djelatnosti prije upisa u Registar.
Član 6
(Udruženje građana kao nosilac pozorišne djelatnosti)
(1) Udruženje građana kao nosioca pozorišne djelatnosti mogu osnovati osnovati najmanje tri fizička odnosno pravna lica u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama ("Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine", br. 45/02 i 85/07) za amatersko obavljanje pozorišne djelatnosti.
(2) Udruženje građana je dužno, u skladu sa članom 28. Zakona o kulturi, dostaviti podatke za Evidenciju udruženja građana i fondacija koju vodi Ministarstvo.
Član 7
(Obrazovna ustanova kao nosilac pozorišne djelatnosti)
(1) Obrazovnu ustanovu kao nosioca pozorišne djelatnosti mogu osnovati domaća i strana pravna i fizička lica u svim oblicima svojine u skladu sa Zakonom o ustanovama ("Službeni list RBiH", br. 6/92, 8/93 i 13/94) za realizaciju nastavnih planova i programa visokoškolskog ili srednjoškolskog obrazovanja u oblasti pozorišne djelatnosti, pri čemu obavljanje pozorišne djelatnosti nije osnovna djelatnost obrazovne ustanove ali je u cilju obavljanja svoje osnovne djelatnosti registrovana i za obavljanje pozorišne djelatnosti.
(2) Obrazovna ustanova je subjekt od posebnog značaja za razvoj pozorišne djelatnosti na području Kantona i ima pravo i obavezu da ostvaruje saradnju sa drugim nosiocima pozorišne djelatnosti radi realizacije praktične nastave, stručnog usavršavanja studenata i nastavnog osoblja, kao i zajedničkih umjetničkih projekata.
(3) Nosioci pozorišne djelatnosti u Kantonu, u skladu sa svojim kapacitetima, omogućavaju stručno- pedagošku praksu studentima obrazovnih ustanova iz stava (1) ovog člana, te pružaju podršku u vidu mentorske i tehničke asistencije.
Član 8
(Pozorište u sastavu ustanove kulture)
(1) Pozorišna djelatnost može se organizovati i obavljati u sastavu ustanove kulture kojoj obavljanje pozorišne djelatnosti nije osnovna djelatnost, pri čemu se pozorišna djelatnost obavlja u okviru njenog dijela ili organizacione jedinice.
(2) Dio ili organizaciona jedinica ustanove kulture iz stava (1) ovog člana obavlja pozorišnu djelatnost kao pozorište u sastavu ustanove kulture.
(3) Ustanova kulture u čijem je sastavu pozorište, pored upisa u sudski registar, u skladu sa članom 27. Zakona o kulturi, dužna je upisati se u Registar iz člana 5. stav (3) ovog zakona.
(4) Pozorište u sastavu ustanove kulture ne može početi sa obavljanjem pozorišne djelatnosti prije utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti u skladu sa članom 17. Zakona o kulturi.
Član 9
(Samostalni umjetnik kao nosilac pozorišne djelatnosti)
Samostalni umjetnik, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je fizičko lice koje je steklo status samostalnog umjetnika u skladu sa Zakonom o kulturi, koje nema status zaposlenika kod bilo kojeg poslodavca nego profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost u vidu jedinog zanimanja i ostvaruje prihode samostalnim radom u istoj.
POGLAVLjE III - OBAVLjANjE POZORIŠNE DJELATNOSTI
Član 10
(Obavljanje pozorišne djelatnosti)
(1) Pozorišna djelatnost na području Kantona može se obavljati profesionalno i amaterski.
(2) Pozorišnu djelatnost profesionalno obavlja Pozorište, pozorište u sastavu ustanove kulture i samostalni umjetnik.
(3) Pozorišnu djelatnost amaterski obavlja udruženje građana.
(4) Obrazovna ustanova pozorišnu djelatnost može obavljati i profesionalno i amaterski.
(5) Obrazovna ustanova profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost kada se scensko djelo priprema i izvodi u cilju realizacije nastavnih planova i programa visokoškolskog ili srednjoškolskog obrazovanja u oblasti pozorišne djelatnosti.
(6) Obrazovna ustanova amaterski obavlja pozorišnu djelatnost kada priprema i izvodi scensko djelo iz razloga koji nisu obuhvaćeni stavom (5) ovog člana.
Član 11
(Uslovi za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti)
(1) Pozorište i pozorište u sastavu ustanove kulture ne može početi s obavljanjem pozorišne djelatnosti prije utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti u skladu sa članom 17. Zakona o kulturi i propisom iz stava (6) ovog člana.
(2) Postupak za utvrđivanje ispunjenosti uslova za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti pokreće se na osnovu podnesenog pismenog zahtjeva Pozorišta i pozorišta u sastavu ustanove kulture.
(3) Ispunjenost uslova za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti utvrđuje Ministarstvo rješenjem u skladu s propisima iz stava (1) ovog člana.
(4) Odredbe ovog člana ne primjenjuju se na obrazovnu ustanovu i samostalnog umjetnika.
(5) Rješenje iz stava (3) ovog člana je konačan upravni akt.
(6) Bliži propis o uslovima za profesionalno obavljanje pozorište djelatnosti donosi ministar za kulturu, sport i mlade (u daljem tekstu: ministar).
POGLAVLjE IV - POZORIŠTE
Član 12
(Osnivači Pozorišta)
(1) Prema osnivaču Pozorište može biti privatna ustanova i javna ustanova.
(2) Pozorište kao javnu ustanovu mogu osnovati Skupština Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Skupština Kantona) ili gradsko/opštinsko vijeće.
(3) Kada Pozorište kao javnu ustanovu zajednički osnivaju Skupština Kantona i gradsko/opštinsko vijeće međusobna prava i obaveze suosnivača uređuju se ugovorom o suosnivačkim pravima.
(4) Pozorište kao privatnu ustanovu može osnovati domaće i strano pravno i fizičko lice u svim oblicima svojine.
Član 13
(Sredstva za rad Pozorišta)
(1) Sredstva za osnivanje irad Pozorišta obezbjeđuje osnivač.
(2) Pored sredstava iz stava (1) ovog člana, sredstva za rad Pozorišta mogu se obezbijediti i iz:
a) prihoda ostvarenih djelatnošću Pozorišta,
b) naknada za obavljanje intelektualnih usluga,
c) donacija, poklona, legata, zavještanja,
d) međunarodnih fondova,
e) budžeta Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine, Kantona i grada/opštine,
f) drugih izvora u skladu sa zakonom.
Član 14
(Programska orijentacija i repertoar Pozorišta)
(1) Programskom orijentacijom Pozorišta određuje se njegovo stvaralačko djelovanje.
(2) Programska orijentacija Pozorišta može obuhvatiti jednu ili više pozorišnih sezona.
(3) Za svaku pozorišnu sezonu Pozorište utvrđuje repertoar u skladu s programskom orijentacijom.
(4) Programsku orijentaciju Pozorišta i repertoar usvaja upravni odbor na usaglašen prijedlog umjetničkog rukovodioca i direktora Pozorišta.
Član 15
(Javnost rada Pozorišta)
(1) Rad Pozorišta je javan.
(2) U cilju obezbjeđenja javnosti rada Pozorište će, u skladu sa svojim mogućnostima, na transparentan i javan način objaviti:
a) programsku orijentaciju,
b) repertoar za svaku pozorišnu sezonu,
c) gostovanje pozorišnih umjetnika iz zemlje i inostranstva te
d) godišnji plan i program rada.
(3) Pozorište je dužno osnivaču dostaviti programsku orijentaciju i repertoar za svaku pozorišnu sezonu, a najmanje jedanput godišnje je dužno osnivaču dostaviti godišnji plan i program rada i izvještaj o radu.
(4) Opštim aktom Pozorišta bliže se uređuju pitanja javnosti rada Pozorišta.
Član 16
(Evidencije u Pozorištu)
(1) Pozorište je dužno voditi evidenciju o svom radu i čuvati dokumentacioni materijal o programskim orijentacijama, repertoarima za svaku pozorišnu sezonu i svim javnim izvođenjima scenskih djela.
(2) Dokumentacioni materijal iz stava (1) ovog člana Pozorište je dužno predati nadležnom arhivu u skladu s propisima kojima je uređena arhivska djelatnost na Kantonu.
(3) Bliži propis o sadržaju i načinu vođenja evidencije iz stava (1) ovog člana donosi ministar.
Član 17
(Opšti akti Pozorišta) https://advokat-prnjavorac.com
(1) Osnovni opšti akt Pozorišta su pravila koja donosi upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(2) Na pravila Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona prethodnu saglasnost daje Vlada Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Vlada Kantona).
(3) Unutrašnja organizacija Pozorišta uređuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji koji donosi upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(4) Na pravilnik iz stava (3) ovog člana Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona prethodnu saglasnost daje Vlada Kantona.
(5) Pozorište može donositi i druge opšte akte u skladu sa zakonom i pravilima.
Član 18
(Prestanak rada Pozorišta)
(1) Pozorište prestaje s radom:
a) ako ne ispunjava uslove za obavljanje pozorišne djelatnosti iz ovog zakona,
b) odlukom osnivača i
c) u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i aktom o osnivanju.
(2) Akt o prestanku rada Pozorišta donosi osnivač, u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta.
POGLAVLjE V - ORGANI POZORIŠTA
Član 19
(Organi Pozorišta)
Organi Pozorišta su:
a) upravni odbor kao organ upravljanja,
b) direktor kao organ rukovođenja,
c) umjetnički rukovodilac kao organ umjetničkog rukovođenja i
d) umjetnički savjet kao stručni organ.
Član 20
(Upravni odbor)
(1) Organ upravljanja u Pozorištu je upravni odbor.
(2) Upravni odbor Pozorišta ima predsjednika i dva člana. Dva člana upravnog odbora se imenuju kao predstavnici osnivača iz reda uglednih umjetnika i priznatih radnika u kulturi koji nisu zaposleni u tom Pozorištu, a jedan član se imenuje iz reda zaposlenih pozorišnih umjetnika ili pozorišnih djelatnika u tom Pozorištu.
(3) Predsjednika i članove upravnog odbora imenuje i razrješava osnivač odnosno suosnivači na mandat koji traje četiri godine, nakon čega mogu biti ponovo imenovani još jedan mandat.
(4) Predsjednika i članove upravnog odbora Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona imenuje Vlada Kantona na osnovu javnog konkursa.
(5) Predsjednika i članove upravnog odbora Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona razrješava Vlada Kantona na prijedlog Ministarstva.
(6) Članovi upravnog odbora mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka mandata, ukoliko se utvrdi njihova odgovornost za neuspješan ili nezakonit rad Pozorišta, na lični zahtjev i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i pravilima Pozorišta.
(7) Privremeni upravni odbor imenuje se u slučaju kada se upravni odbor ne može konstituisati u skladu sa zakonom i u slučaju da dođe do razrješenja članova upravnog odbora iz razloga navedenih u stavu (6) ovog člana.
(8) Imenovanje privremenog upravnog odbora vrši se na period do tri mjeseca.
(9) Privremeno imenovani upravni odbor ima sva prava i dužnosti kao i upravni odbor imenovan u skladu sa stavom (3) ovog člana.
Član 21
(Prava i ograničenja članova upravnog odbora)
(1) Članovi upravnog odbora imenovani iz reda osnivača u Pozorištu, za vrijeme trajanja mandata ne mogu umjetnički ili poslovno djelovati u tom Pozorištu, niti mogu ostvariti bilo koji oblik dodatnog ugovornog angažmana koji podrazumijeva finansijsku dobit u tom Pozorištu.
(2) Predsjednik upravnog odbora Pozorišta bira se iz članova upravnog odbora imenovanih iz reda osnivača.
(3) Ako član upravnog odbora izgubi status zaposlenika u Pozorištu u kome je imenovan za člana upravnog odbora iz reda zaposlenih pozorišnih umjetnika ili pozorišnih djelatnika prestaje mu i mandat u upravnom odboru tog Pozorišta.
(4) Ako član upravnog odbora postane rukovodilac organizacione jedinice u Pozorištu u kome je imenovan za člana upravnog odbora iz reda zaposlenih pozorišnih umjetnika ili pozorišnih djelatnika, prestaje mu i mandat u upravnom odboru tog Pozorišta.
Član 22
(Nadležnost upravnog odbora)
(1) Upravni odbor Pozorišta je nadležan da:
a) donosi pravila, pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji i druge opšte akte Pozorišta;
b) donosi poslovnik o svom radu;
c) utvrđuje godišnji plan i program rada Pozorišta; d) utvrđuje planove rada i razvoja Pozorišta;
e) usvaja godišnji izvještaj o radu Pozorišta na prijedlog direktora Pozorišta;
f) imenuje direktora Pozorišta uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača Pozorišta;
g) razrješava direktora Pozorišta uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača Pozorišta;
h) donosi finansijski plan i usvaja godišnji obračun Pozorišta;
i) usmjerava, kontroliše i ocjenjuje rad direktora Pozorišta;
j) odlučuje o prigovoru zaposlenih na akte kojima je odlučeno u prvom stepenu o pravima, dužnostima i odgovornostima iz radnog odnosa;
k) imenuje i razrješava umjetničkog rukovodioca uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača Pozorišta;
l) usvaja programsku orijentaciju i repertoar Pozorišta na usaglašen prijedlog umjetničkog rukovodioca i direktora Pozorišta;
m) podnosi osnivaču, najmanje jedanput godišnje, izvještaj o radu Pozorišta;
n) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta.
(2) Upravni odbor donosi odluke većinom glasova svih članova.
Član 23
(Direktor)
(1) Organ rukovođenja u Pozorištu je direktor koji zastupa i predstavlja Pozorište, organizuje i provodi umjetničku, programsku, poslovnu i kadrovsku politiku i odgovoran je za zakonitost rada Pozorišta.
(2) Za direktora Pozorišta može biti imenovano lice koje ima visoku stručnu spremu VII stepen stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje najmanje prvog ciklusa Bolonjskog sistema studiranja koji se vrednuje sa najmanje 240 ECTS bodova iz oblasti umjetnosti ili humanističkog ili društvenog smijera s najmanje pet godina radnog iskustva u struci nakon stečene potrebne stručne spreme.
(3) Direktora Pozorišta imenuje i razrješava upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(4) Saglasnost za imenovanje i razrješenje direktora Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona daje Vlada Kantona.
(5) Direktor Pozorišta kao javne ustanove se imenuje na osnovu javnog konkursa na mandat od četiri godine.
(6) Isto lice može biti imenovano za direktora Pozorišta kao javne ustanove najviše dva puta uzastopno.
(7) Direktor može biti razriješen dužnosti i prije isteka mandata, ukoliko se utvrdi njegova odgovornost za neuspješan ili nezakonit rad Pozorišta, na lični zahtjev i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i pravilima Pozorišta.
(8) Ukoliko upravni odbor ne imenuje direktora u skladu sa zakonom ili razriješi dužnosti direktora iz razloga navedenih u stavu (7) ovog člana, imenovaće vršioca dužnosti direktora iz reda pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika zaposlenih u Pozorištu na period do šest mjeseci.
(9) Vršilac dužnosti direktora ima sva prava i dužnosti direktora.
Član 24
(Nadležnost direktora)
(1) Direktor Pozorišta:
a) rukovodi radom Pozorišta;
b) zastupa i predstavlja Pozorište u pravnom prometu i saradnji s drugim pravnim i fizičkim licima;
c) odgovara za blagovremenu realizaciju repertoara Pozorišta;
d) predlaže upravnom odboru unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta i druge opšte akte Pozorišta;
e) predlaže upravnom odboru, zajedno sa umjetničkim rukovodiocem, programsku orijentaciju i repertoar Pozorišta;
f) predlaže upravnom odboru godišnji plan i program rada Pozorišta, planove rada i razvoja Pozorišta i godišnji izvještaj o radu Pozorišta;
g) odgovara, zajedno sa umjetničkim rukovodiocem, za svako javno izvođenje scenskog djela;
h) odlučuje o zasnivanju i prestanku radnog odnosa zaposlenih u Pozorištu, te u prvom stepenu o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih iz radnog odnosa u skladu sa zakonom;
i) odlučuje, na prijedlog umjetničkog rukovodioca, o povremenom angažovanju pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika koji nisu zaposleni u Pozorištu u cilju realizacije repertoara Pozorišta;
j) donosi pojedinačne akte u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta;
k) odlučuje o korišćenju sredstava do iznosa utvrđenog pravilima Pozorišta;
l) izvršava odluke upravnog odbora Pozorišta;
m) podnosi upravnom odboru izvještaj o finansijskom poslovanju Pozorišta;
n) izdaje naredbe za izvršenje finansijskog plana;
o) odgovara upravnom odboru za rezultate rada, finansijsko poslovanje i zakonitost rada Pozorišta;
p) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta;
(2) Direktor najmanje jednom godišnje podnosi upravnom odboru izvještaj o svom radu.
Član 25
(Umjetnički rukovodilac)
(1) Organ umjetničkog rukovođenja u Pozorištu je umjetnički rukovodilac.
(2) Za umjetničkog rukovodioca Pozorišta može biti imenovano lice koje ima visoku stručnu spremu VII stepen stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje najmanje prvog ciklusa Bolonjskog sistema studiranja koji se vrednuje sa najmanje 240 ECTS bodova sa završenom Akademijom dramskih umjetnosti i najmanje tri godine radnog iskustva u struci nakon stečene potrebne stručne spreme.
(3) Umjetničkog rukovodioca imenuje i razrješava, na preporuku umjetničkog savjeta, upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(4) Saglasnost za imenovanje i razrješenje umjetničkog rukovodioca Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona daje Vlada Kantona.
(5) Umjetnički rukovodilac Pozorišta kao javne ustanove se imenuje na osnovu javnog konkursa na mandat od četiri godine.
(6) Isto lice može biti imenovano za umjetničkog rukovodioca Pozorišta kao javne ustanove najviše dva puta uzastopno.
(7) Umjetnički rukovodilac može biti razriješen dužnosti i prije isteka mandata, ukoliko se utvrdi njegova odgovornost za neuspješan ili nezakonit rad Pozorišta, na lični zahtjev i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i pravilima Pozorišta.
(8) Licu koje je imenovano za umjetničkog rukovodioca u Pozorištu u kojem ima status zaposlenika prava i obaveze iz radnog odnosa miruju za vrijeme trajanja mandata umjetničkog rukovodioca.
Član 26
(Nadležnost umjetničkog rukovodioca)
Umjetnički rukovodilac Pozorišta:
a) daje stručnu ocjenu za svako scensko djelo prije uvrštavanja u repertoar Pozorišta, ili istu pribavlja od odgovarajućeg stručnjaka,
b) neposredno rukovodi radom umjetničkog savjeta Pozorišta,
c) prati rad i umjetnička dostignuća pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika u Pozorištu i o tome podnosi izvještaj direktoru Pozorišta na kraju pozorišne sezone,
d) odgovara, zajedno sa direktorom, za svako javno izvođenje scenskog djela,
e) predlaže upravnom odboru, zajedno sa direktorom, programsku orijentaciju i repertoar Pozorišta;
f) odgovara direktoru i upravnom odboru za realizaciju repertoara u pozorišnoj sezoni,
g) neposredno radi na realizaciji repertoara Pozorišta, te u tom smislu koordinira rad svih pozorišnih umjetnika, pozorišnih djelatnika i tehničkog osoblja u Pozorištu,
h) predlaže direktoru povremeno angažovanje pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika potrebnih u cilju realizacije repertoara Pozorišta.
Član 27
(Umjetnički savjet)
(1) Stručni organ u Pozorištu je umjetnički savjet kao stručno savjetodavno tijelo koje čine umjetnici sa istaknutom reputacijom u pozorišnoj djelatnosti, stvaraoci i teoretičari iz oblasti pozorišne djelatnosti, umjetnosti i kulture.
(2) Radom umjetničkog savjeta neposredno rukovodi umjetnički rukovodilac Pozorišta.
(3) Umjetnički savjet:
a) razmatra i predlaže direktoru programsku orijentaciju Pozorišta za jednu ili više pozorišnih sezona;
b) razmatra i predlaže scenska djela za repertoar Pozorišta;
c) razmatra specijalne programske djelatnosti Pozorišta izvan repertoara, ukoliko se iste organizuju;
d) daje prijedlog direktoru za gostovanja umjetnika iz zemlje i inostranstva;
e) daje saglasnost za izvođenje premijernog scenskog djela;
f) raspravlja o svim stručnim pitanjima vezanim za rad Pozorišta;
g) daje mišljenja i prijedloge u vezi organizacije rada Pozorišta i razvoja pozorišne djelatnosti;
h) obavlja i druge poslove u skladu s pravilima Pozorišta.
(4) Sastav umjetničkog savjeta, način imenovanja članova, njihova prava, obaveze i odgovornosti bliže se uređuju pravilima Pozorišta.
POGLAVLjE VI - POZORIŠNI UMJETNICI I POZORIŠNI DJELATNICI
Član 28
(Pozorišni umjetnici i pozorišni djelatnici)
(1) Pozorišni umjetnici, u smislu ovog zakona, su: glumci, izvedbeni animatori dramske umjetnosti i edukacije, pisci dramskih tekstova, dramaturzi, reditelji i asistenti reditelja, producenti i pozorišni organizatori, scenografi i dizajneri scenskog prostora, kostimografi, kompozitori, korepetitori, dirigenti, operski i drugi pjevači, reditelji opere i mjuzikla, plesni, folklorni i baletni koreografi, plesači, muzičari i članovi pozorišnog orkestra, dizajneri tona i svjetla, kreatori i vajari lutke i maske, pozorišni kritičari, animatori lutki, solisti, omladinski lideri u polju dramske umjetnosti, dramski pedagozi, dramski i audiovizuelni umjetnici.
(2) Pozorišni djelatnici, u smislu ovog zakona, su: scenski radnici, majstori i dekorateri scene, rekviziteri, krojači, scenski šminkeri i frizeri, tehničari za ton i svjetlo, pozorišni fotografi i snimatelji, sufleri i inspicijenti te nastavnici srednjeg ili visokog obrazovanja u oblasti dramske i intermedijalne umjetnosti.
Član 29
(Glumačke kategorije)
(1) Glumci se razvrstavaju u tri kategorije, i to: prvak drame, glumac I kategorije i glumac II kategorije.
(2) Uslovi i kriteriji za sticanje kategorija iz stava (1) ovog člana utvrđuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Pozorišta.
(3) Direktor Pozorišta, na prijedlog umjetničkog savjeta, donosi odluku o prelasku pozorišnog umjetnika iz jedne u drugu kategoriju.
(4) Postupak sticanja prava prelaska pozorišnog umjetnika iz jedne u drugu kategoriju utvrđuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.
Član 30
(Radno-pravni status pozorišnog umjetnika u Pozorištu kao javnoj ustanovi)
(1) Radni odnos pozorišni umjetnik u Pozorištu kao javnoj ustanovi zasniva na određeno vrijeme u trajanju najduže do tri godine.
(2) Kada je radni odnos u Pozorištu kao javnoj ustanovi sa pozorišnim umjetnikom zasnovan na određeno vrijeme u trajanju od tri godine, umjetnički rukovodilac vrši ocjenu uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara najranije šest mjeseci, a najkasnije 60 dana prije isteka ugovora o radu na određeno vrijeme i istu dostavlja direktoru.
(3) Ocjena uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara iz stava (2) ovog člana može biti pozitivna ili negativna.
(4) Ako je ocjena uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara iz stava (2) ovog člana pozitivna, a i dalje postoji potreba za obavljanjem poslova tog radnog mjesta, Pozorište kao javna ustanova je dužno pozorišnom umjetniku ponuditi ugovor o radu na neodređeno vrijeme prije isteka zaključenog ugovora o radu na određeno vrijeme.
(5) Ako je ocjena uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara iz stava (3) ovog člana negativna pozorišnom umjetniku se neće ponuditi ugovor o radu na neodređeno vrijeme, o čemu je Pozorište kao javna ustanova dužno obavijestiti pozorišnog umjetnika pismeno najkasnije 30 dana prije isteka zaključenog ugovora o radu na određeno vrijeme.
(6) O okolnostima iz stavova (4) i (5) ovog člana Pozorište kao javna ustanova dužno je obavijestiti osnivača odnosno suosnivača najkasnije 15 dana prije isteka zaključenog ugovora o radu na određeno vrijeme sa pozorišnim umjetnikom.
Član 31
(Dodatna djelatnost pozorišnog umjetnika)
(1) Pozorišni umjetnik može obavljati dodatnu djelatnost samo uz prethodno pribavljenu pismenu saglasnost direktora Pozorišta u kome ima status zaposlenika.
(2) Pod dodatnom djelatnošću pozorišnog umjetnika smatra se povremeno obavljanje poslova vezanih za organizaciju ili suorganizaciju dramskog, muzičkog, opernog, baletnog, plesnog i drugog sličnog programa, učešće u filmskim, televizijskim i drugim umjetničkim projektima i javno izvođenje umjetničkih programa, koji se ne organizuju i realizuju od strane Pozorišta u kome pozorišni umjetnik ima status zaposlenika.
(3) Obavljanje dodatne djelatnosti pozorišnog umjetnika ne smije remetiti redovan rad i realizaciju repertoara Pozorišta u kome pozorišni umjetnik ima status zaposlenika.
(4) Saglasnost za obavljanje dodatne djelatnosti direktoru Pozorišta kao pozorišnom umjetniku daje upravni odbor Pozorišta.
(5) Saglasnost iz stavova (1) i (4) ovog člana mora sadržavati uslove pod kojim se odobrava obavljanje dodatne djelatnosti i u kojem trajanju.
(6) Pozorište može pravilima ili drugim opštim aktom bliže urediti uslove za davanje saglasnosti za obavljanje dodatne djelatnosti pozorišnih umjetnika.
Član 32
(Angažovanje vanjskih saradnika)
(1) Direktor Pozorišta odlučuje, na prijedlog umjetničkog rukovodioca, o povremenom angažovanju pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika kao vanjskih saradnika potrebnih u cilju realizacije repertoara Pozorišta.
(2) Vanjski saradnici angažovani u skladu sa stavom (1) ovog člana imaju pravo da učestvuju u razmatranju pitanja u vezi sa scenskim djelom za čiju realizaciju su angažovani.
(3) Vanjski saradnici se mogu angažovati isključivo za povremene, specifične, umjetničke, savjetodavne ili tehničke zadatke, koji nisu dio svakodnevnog radnog procesa Pozorišta ikoji zahtijevaju poseban stručni ili autorski doprinos koji ne mogu obezbjediti zaposlenici Pozorišta.
POGLAVLjE VII - NADZOR
Član 33
(Nadzor nad primjenom zakona i inspekcijski nadzor)
(1) Nadzor nad primjenom ovog zakona i propisa donesenih za njegovu primjenu vrši Ministarstvo.
(2) Inspekcijski nadzor nad primjenom ovog zakona i propisa donesenih za njegovu primjenu vrši nadležna kantonalna inspekcija u skladu sa zakonom.
POGLAVLjE VIII - KAZNENE ODREDBE
Član 34
(Prekršaji i novčane kazne)
(1) Novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kazniće se za prekršaj Pozorište ako:
a) se ne upiše u Registar (član 5. stav (3) ovog zakona);
b) počne obavljati pozorišnu djelatnost prije upisa u Registar (član 5. stav (4) ovog zakona);
c) obavlja pozorišnu djelatnost suprotno članu 11. stav (1) ovog zakona;
d) ne dostavi osnivaču najmanje jedanput godišnje godišnji plan i program rada i izvještaj o radu (član 15. stav (3) ovog zakona);
e) ne postupa u skladu sa članom 16. stavovi (1) i (2) ovog zakona;
f) pozorišnom umjetniku ne ponudi ugovor o radu na neodređeno vrijeme u skladu sa članom 30. stav (4) ovog zakona;
g) ne obavijesti pismeno pozorišnog umjetnika u propisanom roku o okolnostima iz člana 30. stav (5) ovog zakona;
h) ne obavijesti osnivača odnosno suosnivača u propisanom roku o okolnostima iz člana 30. stavovi (4) i (5) ovog zakona (član 30. stav (6));
i) u propisanom roku svoju organizaciju, način rada i opšte akte ne uskladi sa odredbama ovog zakona i ne podnese zahtjev za upis u Registar (član 37. stav (1) ovog zakona).
(2) Novčanom kaznom od 500 do 2.500 KM za prekršaj iz stava (1) ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Pozorištu iz stava (1) ovog člana.
Član 35
(Prekršaji i novčane kazne)
(1) Novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kazniće se za prekršaj udruženje građana ako:
a) ne dostavi podatke za Evidenciju udruženja građana i fondacija koju vodi Ministarstvo (član 6. stav (2) ovog zakona);
b) u propisanom roku ne postupi u skladu sa članom 37. stav (2) ovog zakona.
(2) Novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kazniće se za prekršaj ustanova kulture u čijem sastavu je pozorište ako:
a) se ne upiše u Registar (član 8. stav (3) ovog zakona); b) počne s obavljanjem pozorišne djelatnosti prije utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti (član 8. stav (4) ovog zakona);
c) obavlja pozorišnu djelatnost suprotno članu 11. stav (1) ovog zakona;
d) u propisanom roku ne postupi u skladu sa članom 37. stav (1) ovog zakona.
(3) Novčanom kaznom od 500 do 2.500 KM za prekršaj iz stavova (1) i (2) ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu iz stavova (1) i (2) ovog člana.
POGLAVLjE IX - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 36
(Donošenje provedbenih propisa)
Ministar će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona donijeti provedbene propise iz člana 11. stav (6) i člana 16. stav (3) ovog zakona.
Član 37
(Usklađivanje propisa)
(1) Pozorište i pozorište u sastavu ustanova kulture kojenadanstupanjanasnaguovogzakonaobavljapozorišnu djelatnost je dužno uskladiti svoju organizaciju, način rada i opšte akte sa odredbama ovoga zakona i podnijeti zahtjev za upis u Registar u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
(2) Udruženja građana koje na dan stupanja na snagu ovog zakona obavljaju pozorišnu djelatnost su dužna dostaviti podatke za Evidenciju udruženja građana i fondacija u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Član 38
(Postupanje do donošenja provedbenih propisa)
(1) Do donošenja provedbenog propisa iz člana 11. stav (6) ovog zakona na utvrđivanje uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti primjenjivaće se odredbe člana 16. stav (2) Zakona o kulturi.
(2) Do donošenja provedbenog propisa iz člana 16. stav (3) ovog zakona primjenjivaće se provedbeni propis koji je bio na snazi prije stupanja na snagu ovog zakona ukoliko nije u suprotnosti sa ovim zakonom.
Član 39
(Status umjetničkog rukovodioca i pozorišnih umjetnika zatečenih u radnom odnosu na određeno vrijeme)
(1) Lice zatečeno na poziciji umjetničkog rukovodioca u radnom odnosu na određeno vrijeme u Pozorištu na dan stupanja na snagu ovog zakona ostaje na zatečenoj poziciji do imenovanja umjetničkog rukovodioca u skladu sa članom 25. ovog zakona.
(2) Pozorište je dužno pokrenuti postupak imenovanja umjetničkog rukovodioca u skladu sa članom 25. ovog zakona najkasnije 90 dana prije isteka ugovora o radu na određeno vrijeme licu iz stava (1) ovog člana.
(3) Lice zatečeno na radnom mjestu pozorišnog umjetnika u radnom odnosu na određeno vrijeme u Pozorištu na dan stupanja na snagu ovog zakona ostaje na zatečenom radnom mjestu do isteka ugovora o radu na određeno vrijeme, odnosno do ocjene uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara i provedenog postupka u skladu sa članom 30. ovog zakona.
Član 40
(Prestanak važenja ranijih propisa)
Stupanjem na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o pozorišnoj djelatnosti ("Službene novine Tuzlanskog kantona", br. 10/02 i l3/l1).
Član 41
(Stupanje na snagu)
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u"Službenim novinama Tuzlanskog kantona".
"Sl. novine Tuzlanskog kantona", br. 10/2025
Propis
Verzija
POGLAVLjE I - OSNOVNE ODREDBE
Član 1
(Predmet zakona)
Ovim zakonom se uređuje pozorišna djelatnost kao dio kulturnih i umjetničkih vrijednosti na području Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Kanton) nosioci pozorišne djelatnosti, uslovi za obavljanje pozorišne djelatnosti, osnivanje i rad pozorišta kao ustanove, organizacija i opšti akti pozorišta kao ustanove, status pozorišnih umjetnika i drugih djelatnika zaposlenih u pozorištu kao ustanovi, status pozorišta u sastavu ustanova kulture, nadzor nad obavljanjem pozorišne djelatnosti te druga pitanja od značaja za pozorišnu djelatnost.
Član 2
(Gramatička terminologija)
Gramatička terminologija korišćenja muškog i ženskog roda za pojmove u ovom zakonu, podrazumijeva oba roda.
Član 3
(Značenje pojmova)
(1) Pojmovi upotrijebljeni u ovom zakonu imaju sljedeće značenje:
a) Pozorišna djelatnost, u smislu ovog zakona, obuhvata pretprodukciju, produkciju i postprodukciju pozorišnih, dramskih, scenskih, dramsko - pedagoških, operskih, baletskih, plesnih, muzičko-scenskih, muzičkih, lutkarskih, izvedbenih, animatorskih i drugih sintetskih oblika scensko-umjetničkih djela koja uključuju pozorišne umjetnike, glumce/izvođače, izvođenje scenskih djela, scenski prostor, pozorišni sadržaj i prisustvo publike.
b) Nosioci pozorišne djelatnosti mogu biti pravna lica registrovana za obavljanje pozorišne djelatnosti u vidu pozorišta kao samostalne ustanove, udruženja građana, obrazovne ustanove i pozorišta u sastavu ustanove kulture i fizička lica koja su stekla status samostalnog umjetnika u skladu sa Zakonom o kulturi ("Službene novine Tuzlanskog kantona", broj: 22/21).
c) Pozorište je samostalna ustanova koja profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost, koja je slobodna u svom stvaralačkom djelovanju i samostalna u sastavljanju i stvaranju programa i repertoara kojim se afirmišu kulturne, umjetničke, društvene, odgojne, obrazovne, informativne, opšte ljudske i univerzalne civilizacijske vrijednosti i promoviše kulturno naslijeđe Kantona i Bosne i Hercegovine.
d) Udruženje građana, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je udruženje registrovano za obavljanje pozorišne djelatnosti koje pozorišnu djelatnost obavlja amaterski i koje je samostalno u sastavljanju i stvaranju programa i repertoara kojim se afirmiše i promoviše pozorišna djelatnost.
e) Obrazovna ustanova, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je visokoškolska ustanova i ustanova srednjeg obrazovanja koja u okviru svojih nastavnih planova i programa realizuje programe obrazovanja u oblasti pozorišne djelatnosti i u okviru registrovane djelatnosti obavlja i pozorišnu djelatnost.
f) Pozorište u sastavu ustanove kulture je dio ili organizaciona jedinica ustanove kulture u okviru koje se obavlja pozorišna djelatnost i nije samostalan pravni subjekt.
g) Samostalni umjetnik, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je fizičko lice koje je steklo status samostalnog umjetnika u skladu sa Zakonom o kulturi, profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost u vidu jedinog zanimanja i ostvaruje prihode samostalnim radom u istoj.
h) Proces pretprodukcije podrazumijeva sve aktivnosti pretpripreme scenskog djela (izbor i/ili pisanje dramskog teksta, izbor reditelja, saradnika na organizaciji i produkciji, inspicijenta, glumaca/ izvođača, lektora, suflera, scenografa, kostimografa, koreografa, korepetitora, tehničara i drugih saradnika, te obezbjeđenje neophodnih prostornih, tehničkih, administrativnih, ljudskih i finansijskih resursa za produkciju scenskog djela i sl).
i) Produkcija podrazumijeva aktivnosti proizvodnje scenskog djela (realizaciju čitaćih, mizanscen, tehničkih i generalnih proba, osmišljavanje skica i izradu kostima i scenografije, dizajn i postavku tona i zvuka, komponovanje/obradu muzike, postavku plesnih koreografija i scenskog pokreta, dizajniranje i izrada promotivnih materijala, realizaciju medijske kampanje, organizaciju publike, izvedbu premijernog i prvog repriznog izvođenja scenskog djela i sl).
j) Postprodukciju čine sve aktivnosti koje se odnose na izvedbu i život scenskog djela (reprizna izvođenja, gostovanja, učešće na festivalima, snimanje, arhiviranje, tv emitovanje scenskog djela, izložbe fotografija, kostima, rekvizite i pozorišnih plakata, drugi oblici audiovizuelne umjetnosti i sl.).
k) Scensko djelo obuhvata umjetničko djelo nastalo u formi klasičnog, ambijentalnog ili primijenjenog pozorišta i drame namijenjeno za sve uzraste publike.
l) Programska orijentacija obuhvata mjere i aktivnosti stvaralačkog djelovanja pozorišta.
m) Repertoar podrazumijeva plan prikazivanja scenskih djela koja se u pozorištu prikazuju u određenom vremenskom periodu s istaknutim nazivom scenskog djela, žanrom, autorima, izvođačima, dužini trajanja izvedbe i naznakom preporučenog uzrasta publike.
n) Pozorišna sezona je vremenski period u okviru kojeg se realizuju repertoarska izvođenja i program rada pozorišta.
POGLAVLjE II - NOSIOCI POZORIŠNE DJELATNOSTI
Član 4
(Nosioci pozorišne djelatnosti)
Nosioci pozorišne djelatnosti mogu biti:
a) Pozorište,
b) Udruženje građana,
c) Obrazovna ustanova,
d) Pozorište u sastavu ustanove kulture,
e) Samostalni umjetnik.
Član 5
(Pozorište)
(1) Pozorište može osnovati domaće i strano pravno i fizičko lice u svim oblicima svojine u skladu sa Zakonom o ustanovama ("Službeni list RBiH", br. 6/92, 8/93 i 13/94) za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti, stalnu produkciju i izvođenje scenskih djela (u daljem tekstu: Pozorište).
(2) Pozorište može zajednički osnovati više osnivača, u kom slučaju se međusobna prava i obaveze suosnivača uređuju međusobnim ugovorom.
(3) Pozorište se, pored upisa u sudski registar, u skladu sa članom 27. Zakona o kulturi dužno upisati u Registar pravnih lica u oblasti kulture (u daljem tekstu: Registar) koji vodi Ministarstvo za kulturu, sport i mlade Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Ministarstvo).
(4) Pozorište ne može početi sa obavljanjem pozorišne djelatnosti prije upisa u Registar.
Član 6
(Udruženje građana kao nosilac pozorišne djelatnosti)
(1) Udruženje građana kao nosioca pozorišne djelatnosti mogu osnovati osnovati najmanje tri fizička odnosno pravna lica u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama ("Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine", br. 45/02 i 85/07) za amatersko obavljanje pozorišne djelatnosti.
(2) Udruženje građana je dužno, u skladu sa članom 28. Zakona o kulturi, dostaviti podatke za Evidenciju udruženja građana i fondacija koju vodi Ministarstvo.
Član 7
(Obrazovna ustanova kao nosilac pozorišne djelatnosti)
(1) Obrazovnu ustanovu kao nosioca pozorišne djelatnosti mogu osnovati domaća i strana pravna i fizička lica u svim oblicima svojine u skladu sa Zakonom o ustanovama ("Službeni list RBiH", br. 6/92, 8/93 i 13/94) za realizaciju nastavnih planova i programa visokoškolskog ili srednjoškolskog obrazovanja u oblasti pozorišne djelatnosti, pri čemu obavljanje pozorišne djelatnosti nije osnovna djelatnost obrazovne ustanove ali je u cilju obavljanja svoje osnovne djelatnosti registrovana i za obavljanje pozorišne djelatnosti.
(2) Obrazovna ustanova je subjekt od posebnog značaja za razvoj pozorišne djelatnosti na području Kantona i ima pravo i obavezu da ostvaruje saradnju sa drugim nosiocima pozorišne djelatnosti radi realizacije praktične nastave, stručnog usavršavanja studenata i nastavnog osoblja, kao i zajedničkih umjetničkih projekata.
(3) Nosioci pozorišne djelatnosti u Kantonu, u skladu sa svojim kapacitetima, omogućavaju stručno- pedagošku praksu studentima obrazovnih ustanova iz stava (1) ovog člana, te pružaju podršku u vidu mentorske i tehničke asistencije.
Član 8
(Pozorište u sastavu ustanove kulture)
(1) Pozorišna djelatnost može se organizovati i obavljati u sastavu ustanove kulture kojoj obavljanje pozorišne djelatnosti nije osnovna djelatnost, pri čemu se pozorišna djelatnost obavlja u okviru njenog dijela ili organizacione jedinice.
(2) Dio ili organizaciona jedinica ustanove kulture iz stava (1) ovog člana obavlja pozorišnu djelatnost kao pozorište u sastavu ustanove kulture.
(3) Ustanova kulture u čijem je sastavu pozorište, pored upisa u sudski registar, u skladu sa članom 27. Zakona o kulturi, dužna je upisati se u Registar iz člana 5. stav (3) ovog zakona.
(4) Pozorište u sastavu ustanove kulture ne može početi sa obavljanjem pozorišne djelatnosti prije utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti u skladu sa članom 17. Zakona o kulturi.
Član 9
(Samostalni umjetnik kao nosilac pozorišne djelatnosti)
Samostalni umjetnik, kao nosilac pozorišne djelatnosti, je fizičko lice koje je steklo status samostalnog umjetnika u skladu sa Zakonom o kulturi, koje nema status zaposlenika kod bilo kojeg poslodavca nego profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost u vidu jedinog zanimanja i ostvaruje prihode samostalnim radom u istoj.
POGLAVLjE III - OBAVLjANjE POZORIŠNE DJELATNOSTI
Član 10
(Obavljanje pozorišne djelatnosti)
(1) Pozorišna djelatnost na području Kantona može se obavljati profesionalno i amaterski.
(2) Pozorišnu djelatnost profesionalno obavlja Pozorište, pozorište u sastavu ustanove kulture i samostalni umjetnik.
(3) Pozorišnu djelatnost amaterski obavlja udruženje građana.
(4) Obrazovna ustanova pozorišnu djelatnost može obavljati i profesionalno i amaterski.
(5) Obrazovna ustanova profesionalno obavlja pozorišnu djelatnost kada se scensko djelo priprema i izvodi u cilju realizacije nastavnih planova i programa visokoškolskog ili srednjoškolskog obrazovanja u oblasti pozorišne djelatnosti.
(6) Obrazovna ustanova amaterski obavlja pozorišnu djelatnost kada priprema i izvodi scensko djelo iz razloga koji nisu obuhvaćeni stavom (5) ovog člana.
Član 11
(Uslovi za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti)
(1) Pozorište i pozorište u sastavu ustanove kulture ne može početi s obavljanjem pozorišne djelatnosti prije utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti u skladu sa članom 17. Zakona o kulturi i propisom iz stava (6) ovog člana.
(2) Postupak za utvrđivanje ispunjenosti uslova za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti pokreće se na osnovu podnesenog pismenog zahtjeva Pozorišta i pozorišta u sastavu ustanove kulture.
(3) Ispunjenost uslova za profesionalno obavljanje pozorišne djelatnosti utvrđuje Ministarstvo rješenjem u skladu s propisima iz stava (1) ovog člana.
(4) Odredbe ovog člana ne primjenjuju se na obrazovnu ustanovu i samostalnog umjetnika.
(5) Rješenje iz stava (3) ovog člana je konačan upravni akt.
(6) Bliži propis o uslovima za profesionalno obavljanje pozorište djelatnosti donosi ministar za kulturu, sport i mlade (u daljem tekstu: ministar).
POGLAVLjE IV - POZORIŠTE
Član 12
(Osnivači Pozorišta)
(1) Prema osnivaču Pozorište može biti privatna ustanova i javna ustanova.
(2) Pozorište kao javnu ustanovu mogu osnovati Skupština Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Skupština Kantona) ili gradsko/opštinsko vijeće.
(3) Kada Pozorište kao javnu ustanovu zajednički osnivaju Skupština Kantona i gradsko/opštinsko vijeće međusobna prava i obaveze suosnivača uređuju se ugovorom o suosnivačkim pravima.
(4) Pozorište kao privatnu ustanovu može osnovati domaće i strano pravno i fizičko lice u svim oblicima svojine.
Član 13
(Sredstva za rad Pozorišta)
(1) Sredstva za osnivanje irad Pozorišta obezbjeđuje osnivač.
(2) Pored sredstava iz stava (1) ovog člana, sredstva za rad Pozorišta mogu se obezbijediti i iz:
a) prihoda ostvarenih djelatnošću Pozorišta,
b) naknada za obavljanje intelektualnih usluga,
c) donacija, poklona, legata, zavještanja,
d) međunarodnih fondova,
e) budžeta Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine, Kantona i grada/opštine,
f) drugih izvora u skladu sa zakonom.
Član 14
(Programska orijentacija i repertoar Pozorišta)
(1) Programskom orijentacijom Pozorišta određuje se njegovo stvaralačko djelovanje.
(2) Programska orijentacija Pozorišta može obuhvatiti jednu ili više pozorišnih sezona.
(3) Za svaku pozorišnu sezonu Pozorište utvrđuje repertoar u skladu s programskom orijentacijom.
(4) Programsku orijentaciju Pozorišta i repertoar usvaja upravni odbor na usaglašen prijedlog umjetničkog rukovodioca i direktora Pozorišta.
Član 15
(Javnost rada Pozorišta)
(1) Rad Pozorišta je javan.
(2) U cilju obezbjeđenja javnosti rada Pozorište će, u skladu sa svojim mogućnostima, na transparentan i javan način objaviti:
a) programsku orijentaciju,
b) repertoar za svaku pozorišnu sezonu,
c) gostovanje pozorišnih umjetnika iz zemlje i inostranstva te
d) godišnji plan i program rada.
(3) Pozorište je dužno osnivaču dostaviti programsku orijentaciju i repertoar za svaku pozorišnu sezonu, a najmanje jedanput godišnje je dužno osnivaču dostaviti godišnji plan i program rada i izvještaj o radu.
(4) Opštim aktom Pozorišta bliže se uređuju pitanja javnosti rada Pozorišta.
Član 16
(Evidencije u Pozorištu)
(1) Pozorište je dužno voditi evidenciju o svom radu i čuvati dokumentacioni materijal o programskim orijentacijama, repertoarima za svaku pozorišnu sezonu i svim javnim izvođenjima scenskih djela.
(2) Dokumentacioni materijal iz stava (1) ovog člana Pozorište je dužno predati nadležnom arhivu u skladu s propisima kojima je uređena arhivska djelatnost na Kantonu.
(3) Bliži propis o sadržaju i načinu vođenja evidencije iz stava (1) ovog člana donosi ministar.
Član 17
(Opšti akti Pozorišta) https://advokat-prnjavorac.com
(1) Osnovni opšti akt Pozorišta su pravila koja donosi upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(2) Na pravila Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona prethodnu saglasnost daje Vlada Tuzlanskog kantona (u daljem tekstu: Vlada Kantona).
(3) Unutrašnja organizacija Pozorišta uređuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji koji donosi upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(4) Na pravilnik iz stava (3) ovog člana Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona prethodnu saglasnost daje Vlada Kantona.
(5) Pozorište može donositi i druge opšte akte u skladu sa zakonom i pravilima.
Član 18
(Prestanak rada Pozorišta)
(1) Pozorište prestaje s radom:
a) ako ne ispunjava uslove za obavljanje pozorišne djelatnosti iz ovog zakona,
b) odlukom osnivača i
c) u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i aktom o osnivanju.
(2) Akt o prestanku rada Pozorišta donosi osnivač, u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta.
POGLAVLjE V - ORGANI POZORIŠTA
Član 19
(Organi Pozorišta)
Organi Pozorišta su:
a) upravni odbor kao organ upravljanja,
b) direktor kao organ rukovođenja,
c) umjetnički rukovodilac kao organ umjetničkog rukovođenja i
d) umjetnički savjet kao stručni organ.
Član 20
(Upravni odbor)
(1) Organ upravljanja u Pozorištu je upravni odbor.
(2) Upravni odbor Pozorišta ima predsjednika i dva člana. Dva člana upravnog odbora se imenuju kao predstavnici osnivača iz reda uglednih umjetnika i priznatih radnika u kulturi koji nisu zaposleni u tom Pozorištu, a jedan član se imenuje iz reda zaposlenih pozorišnih umjetnika ili pozorišnih djelatnika u tom Pozorištu.
(3) Predsjednika i članove upravnog odbora imenuje i razrješava osnivač odnosno suosnivači na mandat koji traje četiri godine, nakon čega mogu biti ponovo imenovani još jedan mandat.
(4) Predsjednika i članove upravnog odbora Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona imenuje Vlada Kantona na osnovu javnog konkursa.
(5) Predsjednika i članove upravnog odbora Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona razrješava Vlada Kantona na prijedlog Ministarstva.
(6) Članovi upravnog odbora mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka mandata, ukoliko se utvrdi njihova odgovornost za neuspješan ili nezakonit rad Pozorišta, na lični zahtjev i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i pravilima Pozorišta.
(7) Privremeni upravni odbor imenuje se u slučaju kada se upravni odbor ne može konstituisati u skladu sa zakonom i u slučaju da dođe do razrješenja članova upravnog odbora iz razloga navedenih u stavu (6) ovog člana.
(8) Imenovanje privremenog upravnog odbora vrši se na period do tri mjeseca.
(9) Privremeno imenovani upravni odbor ima sva prava i dužnosti kao i upravni odbor imenovan u skladu sa stavom (3) ovog člana.
Član 21
(Prava i ograničenja članova upravnog odbora)
(1) Članovi upravnog odbora imenovani iz reda osnivača u Pozorištu, za vrijeme trajanja mandata ne mogu umjetnički ili poslovno djelovati u tom Pozorištu, niti mogu ostvariti bilo koji oblik dodatnog ugovornog angažmana koji podrazumijeva finansijsku dobit u tom Pozorištu.
(2) Predsjednik upravnog odbora Pozorišta bira se iz članova upravnog odbora imenovanih iz reda osnivača.
(3) Ako član upravnog odbora izgubi status zaposlenika u Pozorištu u kome je imenovan za člana upravnog odbora iz reda zaposlenih pozorišnih umjetnika ili pozorišnih djelatnika prestaje mu i mandat u upravnom odboru tog Pozorišta.
(4) Ako član upravnog odbora postane rukovodilac organizacione jedinice u Pozorištu u kome je imenovan za člana upravnog odbora iz reda zaposlenih pozorišnih umjetnika ili pozorišnih djelatnika, prestaje mu i mandat u upravnom odboru tog Pozorišta.
Član 22
(Nadležnost upravnog odbora)
(1) Upravni odbor Pozorišta je nadležan da:
a) donosi pravila, pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji i druge opšte akte Pozorišta;
b) donosi poslovnik o svom radu;
c) utvrđuje godišnji plan i program rada Pozorišta; d) utvrđuje planove rada i razvoja Pozorišta;
e) usvaja godišnji izvještaj o radu Pozorišta na prijedlog direktora Pozorišta;
f) imenuje direktora Pozorišta uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača Pozorišta;
g) razrješava direktora Pozorišta uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača Pozorišta;
h) donosi finansijski plan i usvaja godišnji obračun Pozorišta;
i) usmjerava, kontroliše i ocjenjuje rad direktora Pozorišta;
j) odlučuje o prigovoru zaposlenih na akte kojima je odlučeno u prvom stepenu o pravima, dužnostima i odgovornostima iz radnog odnosa;
k) imenuje i razrješava umjetničkog rukovodioca uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača Pozorišta;
l) usvaja programsku orijentaciju i repertoar Pozorišta na usaglašen prijedlog umjetničkog rukovodioca i direktora Pozorišta;
m) podnosi osnivaču, najmanje jedanput godišnje, izvještaj o radu Pozorišta;
n) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta.
(2) Upravni odbor donosi odluke većinom glasova svih članova.
Član 23
(Direktor)
(1) Organ rukovođenja u Pozorištu je direktor koji zastupa i predstavlja Pozorište, organizuje i provodi umjetničku, programsku, poslovnu i kadrovsku politiku i odgovoran je za zakonitost rada Pozorišta.
(2) Za direktora Pozorišta može biti imenovano lice koje ima visoku stručnu spremu VII stepen stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje najmanje prvog ciklusa Bolonjskog sistema studiranja koji se vrednuje sa najmanje 240 ECTS bodova iz oblasti umjetnosti ili humanističkog ili društvenog smijera s najmanje pet godina radnog iskustva u struci nakon stečene potrebne stručne spreme.
(3) Direktora Pozorišta imenuje i razrješava upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(4) Saglasnost za imenovanje i razrješenje direktora Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona daje Vlada Kantona.
(5) Direktor Pozorišta kao javne ustanove se imenuje na osnovu javnog konkursa na mandat od četiri godine.
(6) Isto lice može biti imenovano za direktora Pozorišta kao javne ustanove najviše dva puta uzastopno.
(7) Direktor može biti razriješen dužnosti i prije isteka mandata, ukoliko se utvrdi njegova odgovornost za neuspješan ili nezakonit rad Pozorišta, na lični zahtjev i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i pravilima Pozorišta.
(8) Ukoliko upravni odbor ne imenuje direktora u skladu sa zakonom ili razriješi dužnosti direktora iz razloga navedenih u stavu (7) ovog člana, imenovaće vršioca dužnosti direktora iz reda pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika zaposlenih u Pozorištu na period do šest mjeseci.
(9) Vršilac dužnosti direktora ima sva prava i dužnosti direktora.
Član 24
(Nadležnost direktora)
(1) Direktor Pozorišta:
a) rukovodi radom Pozorišta;
b) zastupa i predstavlja Pozorište u pravnom prometu i saradnji s drugim pravnim i fizičkim licima;
c) odgovara za blagovremenu realizaciju repertoara Pozorišta;
d) predlaže upravnom odboru unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta i druge opšte akte Pozorišta;
e) predlaže upravnom odboru, zajedno sa umjetničkim rukovodiocem, programsku orijentaciju i repertoar Pozorišta;
f) predlaže upravnom odboru godišnji plan i program rada Pozorišta, planove rada i razvoja Pozorišta i godišnji izvještaj o radu Pozorišta;
g) odgovara, zajedno sa umjetničkim rukovodiocem, za svako javno izvođenje scenskog djela;
h) odlučuje o zasnivanju i prestanku radnog odnosa zaposlenih u Pozorištu, te u prvom stepenu o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih iz radnog odnosa u skladu sa zakonom;
i) odlučuje, na prijedlog umjetničkog rukovodioca, o povremenom angažovanju pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika koji nisu zaposleni u Pozorištu u cilju realizacije repertoara Pozorišta;
j) donosi pojedinačne akte u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta;
k) odlučuje o korišćenju sredstava do iznosa utvrđenog pravilima Pozorišta;
l) izvršava odluke upravnog odbora Pozorišta;
m) podnosi upravnom odboru izvještaj o finansijskom poslovanju Pozorišta;
n) izdaje naredbe za izvršenje finansijskog plana;
o) odgovara upravnom odboru za rezultate rada, finansijsko poslovanje i zakonitost rada Pozorišta;
p) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i pravilima Pozorišta;
(2) Direktor najmanje jednom godišnje podnosi upravnom odboru izvještaj o svom radu.
Član 25
(Umjetnički rukovodilac)
(1) Organ umjetničkog rukovođenja u Pozorištu je umjetnički rukovodilac.
(2) Za umjetničkog rukovodioca Pozorišta može biti imenovano lice koje ima visoku stručnu spremu VII stepen stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje najmanje prvog ciklusa Bolonjskog sistema studiranja koji se vrednuje sa najmanje 240 ECTS bodova sa završenom Akademijom dramskih umjetnosti i najmanje tri godine radnog iskustva u struci nakon stečene potrebne stručne spreme.
(3) Umjetničkog rukovodioca imenuje i razrješava, na preporuku umjetničkog savjeta, upravni odbor uz prethodnu saglasnost osnivača odnosno suosnivača.
(4) Saglasnost za imenovanje i razrješenje umjetničkog rukovodioca Pozorišta čiji je osnivač Skupština Kantona daje Vlada Kantona.
(5) Umjetnički rukovodilac Pozorišta kao javne ustanove se imenuje na osnovu javnog konkursa na mandat od četiri godine.
(6) Isto lice može biti imenovano za umjetničkog rukovodioca Pozorišta kao javne ustanove najviše dva puta uzastopno.
(7) Umjetnički rukovodilac može biti razriješen dužnosti i prije isteka mandata, ukoliko se utvrdi njegova odgovornost za neuspješan ili nezakonit rad Pozorišta, na lični zahtjev i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i pravilima Pozorišta.
(8) Licu koje je imenovano za umjetničkog rukovodioca u Pozorištu u kojem ima status zaposlenika prava i obaveze iz radnog odnosa miruju za vrijeme trajanja mandata umjetničkog rukovodioca.
Član 26
(Nadležnost umjetničkog rukovodioca)
Umjetnički rukovodilac Pozorišta:
a) daje stručnu ocjenu za svako scensko djelo prije uvrštavanja u repertoar Pozorišta, ili istu pribavlja od odgovarajućeg stručnjaka,
b) neposredno rukovodi radom umjetničkog savjeta Pozorišta,
c) prati rad i umjetnička dostignuća pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika u Pozorištu i o tome podnosi izvještaj direktoru Pozorišta na kraju pozorišne sezone,
d) odgovara, zajedno sa direktorom, za svako javno izvođenje scenskog djela,
e) predlaže upravnom odboru, zajedno sa direktorom, programsku orijentaciju i repertoar Pozorišta;
f) odgovara direktoru i upravnom odboru za realizaciju repertoara u pozorišnoj sezoni,
g) neposredno radi na realizaciji repertoara Pozorišta, te u tom smislu koordinira rad svih pozorišnih umjetnika, pozorišnih djelatnika i tehničkog osoblja u Pozorištu,
h) predlaže direktoru povremeno angažovanje pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika potrebnih u cilju realizacije repertoara Pozorišta.
Član 27
(Umjetnički savjet)
(1) Stručni organ u Pozorištu je umjetnički savjet kao stručno savjetodavno tijelo koje čine umjetnici sa istaknutom reputacijom u pozorišnoj djelatnosti, stvaraoci i teoretičari iz oblasti pozorišne djelatnosti, umjetnosti i kulture.
(2) Radom umjetničkog savjeta neposredno rukovodi umjetnički rukovodilac Pozorišta.
(3) Umjetnički savjet:
a) razmatra i predlaže direktoru programsku orijentaciju Pozorišta za jednu ili više pozorišnih sezona;
b) razmatra i predlaže scenska djela za repertoar Pozorišta;
c) razmatra specijalne programske djelatnosti Pozorišta izvan repertoara, ukoliko se iste organizuju;
d) daje prijedlog direktoru za gostovanja umjetnika iz zemlje i inostranstva;
e) daje saglasnost za izvođenje premijernog scenskog djela;
f) raspravlja o svim stručnim pitanjima vezanim za rad Pozorišta;
g) daje mišljenja i prijedloge u vezi organizacije rada Pozorišta i razvoja pozorišne djelatnosti;
h) obavlja i druge poslove u skladu s pravilima Pozorišta.
(4) Sastav umjetničkog savjeta, način imenovanja članova, njihova prava, obaveze i odgovornosti bliže se uređuju pravilima Pozorišta.
POGLAVLjE VI - POZORIŠNI UMJETNICI I POZORIŠNI DJELATNICI
Član 28
(Pozorišni umjetnici i pozorišni djelatnici)
(1) Pozorišni umjetnici, u smislu ovog zakona, su: glumci, izvedbeni animatori dramske umjetnosti i edukacije, pisci dramskih tekstova, dramaturzi, reditelji i asistenti reditelja, producenti i pozorišni organizatori, scenografi i dizajneri scenskog prostora, kostimografi, kompozitori, korepetitori, dirigenti, operski i drugi pjevači, reditelji opere i mjuzikla, plesni, folklorni i baletni koreografi, plesači, muzičari i članovi pozorišnog orkestra, dizajneri tona i svjetla, kreatori i vajari lutke i maske, pozorišni kritičari, animatori lutki, solisti, omladinski lideri u polju dramske umjetnosti, dramski pedagozi, dramski i audiovizuelni umjetnici.
(2) Pozorišni djelatnici, u smislu ovog zakona, su: scenski radnici, majstori i dekorateri scene, rekviziteri, krojači, scenski šminkeri i frizeri, tehničari za ton i svjetlo, pozorišni fotografi i snimatelji, sufleri i inspicijenti te nastavnici srednjeg ili visokog obrazovanja u oblasti dramske i intermedijalne umjetnosti.
Član 29
(Glumačke kategorije)
(1) Glumci se razvrstavaju u tri kategorije, i to: prvak drame, glumac I kategorije i glumac II kategorije.
(2) Uslovi i kriteriji za sticanje kategorija iz stava (1) ovog člana utvrđuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Pozorišta.
(3) Direktor Pozorišta, na prijedlog umjetničkog savjeta, donosi odluku o prelasku pozorišnog umjetnika iz jedne u drugu kategoriju.
(4) Postupak sticanja prava prelaska pozorišnog umjetnika iz jedne u drugu kategoriju utvrđuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.
Član 30
(Radno-pravni status pozorišnog umjetnika u Pozorištu kao javnoj ustanovi)
(1) Radni odnos pozorišni umjetnik u Pozorištu kao javnoj ustanovi zasniva na određeno vrijeme u trajanju najduže do tri godine.
(2) Kada je radni odnos u Pozorištu kao javnoj ustanovi sa pozorišnim umjetnikom zasnovan na određeno vrijeme u trajanju od tri godine, umjetnički rukovodilac vrši ocjenu uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara najranije šest mjeseci, a najkasnije 60 dana prije isteka ugovora o radu na određeno vrijeme i istu dostavlja direktoru.
(3) Ocjena uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara iz stava (2) ovog člana može biti pozitivna ili negativna.
(4) Ako je ocjena uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara iz stava (2) ovog člana pozitivna, a i dalje postoji potreba za obavljanjem poslova tog radnog mjesta, Pozorište kao javna ustanova je dužno pozorišnom umjetniku ponuditi ugovor o radu na neodređeno vrijeme prije isteka zaključenog ugovora o radu na određeno vrijeme.
(5) Ako je ocjena uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara iz stava (3) ovog člana negativna pozorišnom umjetniku se neće ponuditi ugovor o radu na neodređeno vrijeme, o čemu je Pozorište kao javna ustanova dužno obavijestiti pozorišnog umjetnika pismeno najkasnije 30 dana prije isteka zaključenog ugovora o radu na određeno vrijeme.
(6) O okolnostima iz stavova (4) i (5) ovog člana Pozorište kao javna ustanova dužno je obavijestiti osnivača odnosno suosnivača najkasnije 15 dana prije isteka zaključenog ugovora o radu na određeno vrijeme sa pozorišnim umjetnikom.
Član 31
(Dodatna djelatnost pozorišnog umjetnika)
(1) Pozorišni umjetnik može obavljati dodatnu djelatnost samo uz prethodno pribavljenu pismenu saglasnost direktora Pozorišta u kome ima status zaposlenika.
(2) Pod dodatnom djelatnošću pozorišnog umjetnika smatra se povremeno obavljanje poslova vezanih za organizaciju ili suorganizaciju dramskog, muzičkog, opernog, baletnog, plesnog i drugog sličnog programa, učešće u filmskim, televizijskim i drugim umjetničkim projektima i javno izvođenje umjetničkih programa, koji se ne organizuju i realizuju od strane Pozorišta u kome pozorišni umjetnik ima status zaposlenika.
(3) Obavljanje dodatne djelatnosti pozorišnog umjetnika ne smije remetiti redovan rad i realizaciju repertoara Pozorišta u kome pozorišni umjetnik ima status zaposlenika.
(4) Saglasnost za obavljanje dodatne djelatnosti direktoru Pozorišta kao pozorišnom umjetniku daje upravni odbor Pozorišta.
(5) Saglasnost iz stavova (1) i (4) ovog člana mora sadržavati uslove pod kojim se odobrava obavljanje dodatne djelatnosti i u kojem trajanju.
(6) Pozorište može pravilima ili drugim opštim aktom bliže urediti uslove za davanje saglasnosti za obavljanje dodatne djelatnosti pozorišnih umjetnika.
Član 32
(Angažovanje vanjskih saradnika)
(1) Direktor Pozorišta odlučuje, na prijedlog umjetničkog rukovodioca, o povremenom angažovanju pozorišnih umjetnika i pozorišnih djelatnika kao vanjskih saradnika potrebnih u cilju realizacije repertoara Pozorišta.
(2) Vanjski saradnici angažovani u skladu sa stavom (1) ovog člana imaju pravo da učestvuju u razmatranju pitanja u vezi sa scenskim djelom za čiju realizaciju su angažovani.
(3) Vanjski saradnici se mogu angažovati isključivo za povremene, specifične, umjetničke, savjetodavne ili tehničke zadatke, koji nisu dio svakodnevnog radnog procesa Pozorišta ikoji zahtijevaju poseban stručni ili autorski doprinos koji ne mogu obezbjediti zaposlenici Pozorišta.
POGLAVLjE VII - NADZOR
Član 33
(Nadzor nad primjenom zakona i inspekcijski nadzor)
(1) Nadzor nad primjenom ovog zakona i propisa donesenih za njegovu primjenu vrši Ministarstvo.
(2) Inspekcijski nadzor nad primjenom ovog zakona i propisa donesenih za njegovu primjenu vrši nadležna kantonalna inspekcija u skladu sa zakonom.
POGLAVLjE VIII - KAZNENE ODREDBE
Član 34
(Prekršaji i novčane kazne)
(1) Novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kazniće se za prekršaj Pozorište ako:
a) se ne upiše u Registar (član 5. stav (3) ovog zakona);
b) počne obavljati pozorišnu djelatnost prije upisa u Registar (član 5. stav (4) ovog zakona);
c) obavlja pozorišnu djelatnost suprotno članu 11. stav (1) ovog zakona;
d) ne dostavi osnivaču najmanje jedanput godišnje godišnji plan i program rada i izvještaj o radu (član 15. stav (3) ovog zakona);
e) ne postupa u skladu sa članom 16. stavovi (1) i (2) ovog zakona;
f) pozorišnom umjetniku ne ponudi ugovor o radu na neodređeno vrijeme u skladu sa članom 30. stav (4) ovog zakona;
g) ne obavijesti pismeno pozorišnog umjetnika u propisanom roku o okolnostima iz člana 30. stav (5) ovog zakona;
h) ne obavijesti osnivača odnosno suosnivača u propisanom roku o okolnostima iz člana 30. stavovi (4) i (5) ovog zakona (član 30. stav (6));
i) u propisanom roku svoju organizaciju, način rada i opšte akte ne uskladi sa odredbama ovog zakona i ne podnese zahtjev za upis u Registar (član 37. stav (1) ovog zakona).
(2) Novčanom kaznom od 500 do 2.500 KM za prekršaj iz stava (1) ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Pozorištu iz stava (1) ovog člana.
Član 35
(Prekršaji i novčane kazne)
(1) Novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kazniće se za prekršaj udruženje građana ako:
a) ne dostavi podatke za Evidenciju udruženja građana i fondacija koju vodi Ministarstvo (član 6. stav (2) ovog zakona);
b) u propisanom roku ne postupi u skladu sa članom 37. stav (2) ovog zakona.
(2) Novčanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kazniće se za prekršaj ustanova kulture u čijem sastavu je pozorište ako:
a) se ne upiše u Registar (član 8. stav (3) ovog zakona); b) počne s obavljanjem pozorišne djelatnosti prije utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti (član 8. stav (4) ovog zakona);
c) obavlja pozorišnu djelatnost suprotno članu 11. stav (1) ovog zakona;
d) u propisanom roku ne postupi u skladu sa članom 37. stav (1) ovog zakona.
(3) Novčanom kaznom od 500 do 2.500 KM za prekršaj iz stavova (1) i (2) ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu iz stavova (1) i (2) ovog člana.
POGLAVLjE IX - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 36
(Donošenje provedbenih propisa)
Ministar će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona donijeti provedbene propise iz člana 11. stav (6) i člana 16. stav (3) ovog zakona.
Član 37
(Usklađivanje propisa)
(1) Pozorište i pozorište u sastavu ustanova kulture kojenadanstupanjanasnaguovogzakonaobavljapozorišnu djelatnost je dužno uskladiti svoju organizaciju, način rada i opšte akte sa odredbama ovoga zakona i podnijeti zahtjev za upis u Registar u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
(2) Udruženja građana koje na dan stupanja na snagu ovog zakona obavljaju pozorišnu djelatnost su dužna dostaviti podatke za Evidenciju udruženja građana i fondacija u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Član 38
(Postupanje do donošenja provedbenih propisa)
(1) Do donošenja provedbenog propisa iz člana 11. stav (6) ovog zakona na utvrđivanje uslova za obavljanje pozorišne djelatnosti primjenjivaće se odredbe člana 16. stav (2) Zakona o kulturi.
(2) Do donošenja provedbenog propisa iz člana 16. stav (3) ovog zakona primjenjivaće se provedbeni propis koji je bio na snazi prije stupanja na snagu ovog zakona ukoliko nije u suprotnosti sa ovim zakonom.
Član 39
(Status umjetničkog rukovodioca i pozorišnih umjetnika zatečenih u radnom odnosu na određeno vrijeme)
(1) Lice zatečeno na poziciji umjetničkog rukovodioca u radnom odnosu na određeno vrijeme u Pozorištu na dan stupanja na snagu ovog zakona ostaje na zatečenoj poziciji do imenovanja umjetničkog rukovodioca u skladu sa članom 25. ovog zakona.
(2) Pozorište je dužno pokrenuti postupak imenovanja umjetničkog rukovodioca u skladu sa članom 25. ovog zakona najkasnije 90 dana prije isteka ugovora o radu na određeno vrijeme licu iz stava (1) ovog člana.
(3) Lice zatečeno na radnom mjestu pozorišnog umjetnika u radnom odnosu na određeno vrijeme u Pozorištu na dan stupanja na snagu ovog zakona ostaje na zatečenom radnom mjestu do isteka ugovora o radu na određeno vrijeme, odnosno do ocjene uspješnosti pozorišnog umjetnika u realizaciji repertoara i provedenog postupka u skladu sa članom 30. ovog zakona.
Član 40
(Prestanak važenja ranijih propisa)
Stupanjem na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o pozorišnoj djelatnosti ("Službene novine Tuzlanskog kantona", br. 10/02 i l3/l1).
Član 41
(Stupanje na snagu)
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u"Službenim novinama Tuzlanskog kantona".